POZNAŃ REGENERACJA KONWERTERA - SPRZĘGŁA HYDROKINETYCZNEGO

Poznań - regeneracja konwertera - naprawa sprzęgła hydrokinetycznego



Jedną spośród wielu oferowanych przez nas usług jest

regeneracja konwertera

, czyli sprzęgła hydrokinetycznego. Podzespół ten występuje w samochodach posiadających automatyczną skrzynię biegów i jest zamontowany pomiędzy blokiem silnika, a skrzynią biegów. Podzespół ten przenosi moment obrotowy z wału korbowego silnika na wspomnianą skrzynię, dzięki czemu w dalszej kolejności może on zostać przekazany na koła samochodu.

Konwerter przenosi, jak łatwo jest chyba z tego wstępnego opisu wywnioskować, bardzo duże obciążenia i pracuje w trudnych warunkach. Objawy sugerujące na ryzyko jego usterki to przede wszystkim utrata mocy samochodu w momencie dodawania gazu, a także różnego rodzaju szarpania pojawiające się w momencie zmiany przełożeń. Nie powinniśmy objawów tych lekceważyć, gdyż niesprawne auto stwarza dodatkowe zagrożenie w ruchu drogowym, a usterka z całą pewnością sama nie naprawi się.
Bardzo istotnym elementem usunięcia niesprawności układu przeniesienia napędu, w tym konwertera, jest właściwa diagnostyka i wybór dobrego warsztatu samochodowego. Powinniśmy w tym zakresie kierować się opiniami innych zadowolonych użytkowników i unikać warsztatów bez stosownego doświadczenia i wiedzy w tym temacie. Naprawa automatycznych skrzyni biegów, to praca dosyć złożona i wymagająca stosownego sprzętu oraz właściwych kwalifikacji.

Z tego właśnie powodu nie powinniśmy zbyt pochopnie powierzać swojego auta pierwszemu lepszemu mechanikowi. Może to bowiem kosztować nas dużo więcej, niż gdybyśmy od razu znaleźli właściwy warsztat. Każdy konwerter trafiający do naszego zakładu odzyskuje swoje pełne walory użytkowe i całkowitą sprawność techniczną. Żywotność takiego podzespołu po naszych pracach naprawczych jest zbliżona do żywotności elementu fabrycznie nowego. Jeżeli

regeneracja konwertera

, zwanego sprzęgłem hydrokinetycznym jest w obszarze Twoich zainteresowań, zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami pod podanym na stronie numerem telefonu.
REGENERACJA KONWERTERA POZNAŃ - NAPRAWA SPRZĘGŁA HYDROKINETYCZNEGO

O ile martwi Cię stan konwertera – sprzęgła hydrokinetycznego w Twoim samochodzie, to z całą pewnością możesz skontaktować się z naszym zakładem regeneracji i naprawy części samochodowych.

Działamy na terenie całego kraju i oferujemy wiele różnych wariantów oraz sposobów rozwiązania kłopotu z Twoim konwerterem. Jeśli masz jakiekolwiek pytania zadzwoń, a z pewnością odpowiemy na wszystkie kluczowe kwestie nurtujące Cię w kwestii napraw konwerterów.
Każdy kierowca doskonale wie, że energia umożliwiająca jazdę samochodu przekazywana jest z silnika na skrzynię biegów za pomocą sprzęgła – tak dzieje się oczywiście w autach wyposażonych w manualną skrzynię biegów.

W przypadku skrzyń automatycznych, które nie mają klasycznego sprzęgła stosowane jest jedno urządzenie, które jednak nosić może różne nazwy:

- konwerter momentu obrotowego,
- sprzęgło hydrokinetyczne,
- konwerter.
Zastanawiasz się,

gdzie w Poznaniu zregenerować konwerter

?

Odpowiedź jest prosta. Właśnie u nas!
Pytania i odpowiedzi dotyczące napraw i eksploatacji konwerterów (sprzęgła hydrokinetycznego)

Jak działa sprzęgło hydrokinetyczne i dlaczego jest istotne w automatycznych skrzyniach biegów?
Sprzęgło hydrokinetyczne, nazywane także konwerterem momentu obrotowego, wykorzystuje przepływ oleju hydraulicznego do przenoszenia momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Główne komponenty tego układu to pompa, turbina i stator, które współdziałają w zamkniętym obiegu oleju. Dzięki temu rozwiązaniu pojazd może płynnie ruszać i zmieniać biegi bez użycia sprzęgła, jak ma to miejsce w skrzyniach manualnych.

Jakie są podstawowe elementy konstrukcyjne sprzęgła hydrokinetycznego?
Kluczowe części to pompa, turbina, stator oraz obudowa wypełniona olejem hydraulicznym. Pompa jest połączona z wałem korbowym silnika, turbina z wałem wejściowym skrzyni biegów, a stator zarządza przepływem oleju. Całość tworzy system, który działa na zasadzie zamkniętego obiegu oleju.

Co może wskazywać na usterkę konwertera momentu obrotowego?
Typowe objawy to hałas, drgania, opóźniona reakcja na pedał gazu, problemy z przyspieszaniem oraz przegrzewanie układu. Mogą także wystąpić wycieki oleju hydraulicznego lub zauważalne szarpnięcia podczas zmiany biegów. W przypadku takich symptomów konieczna będzie diagnostyka w serwisie samochodowym.

Dlaczego sprzęgło hydrokinetyczne może się przegrzewać?
Przegrzewanie wynika z niedoboru oleju, intensywnego obciążenia pojazdu lub zanieczyszczenia oleju hydraulicznego. Często zdarza się to przy dużym obciążeniu lub w trudnych warunkach jazdy, jak ciągłe przyspieszanie i hamowanie. Regularne przeglądy i wymiana oleju pozwalają unikać tego rodzaju kłopotów.

Czy można naprawić uszkodzony konwerter momentu obrotowego?
W wielu przypadkach naprawa, polegająca na wymianie zużytych komponentów, takich jak uszczelki czy łopatki turbiny, jest oczywiście możliwa. Proces regeneracji wymaga jednakże specjalistycznego sprzętu i doświadczenia. To często bardziej ekonomiczne rozwiązanie niż zakup nowego sprzęgła, którego cena może być znaczna.

Jak często należy wymieniać olej w sprzęgle hydrokinetycznym?
Częstotliwość wymiany oleju zależy od zaleceń producenta pojazdu, zazwyczaj, co około 60 000 km. Zużyty olej traci, bowiem swoje właściwości smarne i może powodować przyspieszone zużycie komponentów. Regularna wymiana to podstawa zachowania efektywności i trwałości układu.

Jak rozpoznać zużycie oleju hydraulicznego w sprzęgle hydrokinetycznym?
Olej, który uległ zużyciu, zmienia barwę na ciemniejszą i często ma zapach spalenizny. Może to objawiać się problemami z płynnością jazdy, zwiększonym hałasem oraz opóźnioną reakcją pojazdu na dodanie gazu. Kontrola stanu oleju jest prostym, ale niezwykle ważnym działaniem zapobiegawczym.

Czy styl jazdy wpływa na żywotność sprzęgła hydrokinetycznego?
Agresywny styl jazdy, częste ruszanie i zatrzymywanie się, a także przewożenie ciężkich ładunków mogą przyspieszać zużycie sprzęgła. Dostosowanie jazdy do warunków drogowych i unikanie gwałtownego przyspieszania pozytywnie wpłynie na trwałość układu. Płynna jazda to klucz do wydłużenia jego żywotności.

Jak długo można eksploatować sprzęgło hydrokinetyczne?
Przy właściwej konserwacji sprzęgło hydrokinetyczne może działać przez 150 000–250 000 km. Jednak intensywne użytkowanie i zaniedbania serwisowe mogą znacząco skrócić ten czas. Regularne przeglądy są najlepszym sposobem na wydłużenie żywotności sprzęgła.

Czy regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego zawsze się opłaca?
W większości przypadków regeneracja jest bardziej opłacalna, niż zakup nowego konwertera. Cena regeneracji zwykle wynosi około 1000 zł, co stanowi ułamek kosztu nowego komponentu. Przed podjęciem decyzji warto skonsultować się z fachowcem.
Zapraszamy do współpracy warsztaty z terenu całego kraju. Oferujemy atrakcyjne warunki współpracy i możliwość regeneracji szeregu innych podzespołów w naszych zakładach. Zapraszamy szczególnie z miast:


Kalisz, Turek, Ostrów-Wielkopolski, Śrem, Środa-Wielkopolska, Koło, Grodzisk-Wielkopolski, Sompolno, Pniewy, Czarnków, Złotów, Szamotuły, Leszno, Gostyń, Odolanów, Chodzież, Gniezno, Oborniki, Konin, Jarocin, Rychwał, Jastrowie, Rawicz, Krotoszyn, Tuliszków, Piła, Poznań, Września, Słupca, Wolsztyn, Trzemeszno

Dzięki nam Twój konwerter szybko wróci do pełnej sprawności, a jego żywotność będzie zbliżona do trwałości nowego fabrycznie sprzęgła hydrokinetycznego
zdemontowany i rozłożony konwerter
konwerter po regeneracji wymaga wyważenia
konwerter podczas prac naprawczych w naszej firmie
podczas naprawy tarcze cierne są wymieniane na nowe
w czasie regeneracji tarcze są wymieniane
każdy konwerter po regeneracji jest testowany pod kątem szczelności
wszelkie prace naprwcze wykonujemy na specjalistycznym sprzęcie
tarcze konwertera są podczas regeneracji zgrzewane na specjalnej maszynie
wnętrze konwertera jest zawsze czyszczone podczas regenerowania
konwerter przed demontażem jest sprawdzany pod kątem uszkodzeń
niezbędne elementy konwertera są wymieniane na nowe
przed montażem konwertery są sprawdzane i testowane
przed wyważeniem konwertery są montowane i kontrolowane
rehenerację konwerterów wykonują specjaliści
szczelność każdego konwertera jest sprawdzana po montażu
w trakcie demontażu konwertera sa usuwane śruby mocujące obudowę
elementy wyeksploatowane są zastępowane nowymi
w trakcie regenerowania wymieniane są łożyska sprzęgła
przed złożeniem każdy konwerter jest sprawdzany i kontrolowany
olej przekładniowy po regeneracji zawsze musi zostać wymieniony
przed regeneracją czyści się konwertery w celu oceny ich stanu technicznego
Aquaress 2015